polska wódka robi furorę

Polska wódka robi furorę! Ta marka zajęła trzecie miejsce na świecie

5/5 - (2 głosy)

Polska marka wódki „Żubrówka”, zdobyła miejsce na podium na liście najchętniej kupowanych trunków świata – informuje specjalistyczny magazyn „The Spirits Business”. Trzecie miejsce w tym prestiżowym zestawieniu Żubrówka zawdzięcza imponującej liczbie 94,5 miliona litrów sprzedanej wódki w 2022 roku.

Nie tylko Żubrówka!

Nie jest to jednak jedyny polski reprezentant w tej czołowej dziesiątce. Soplica, również marka z portfolio Grupy Maspex, sprzedała łącznie 4,1 miliona skrzynek swojego produktu, co również zapewniło jej miejsce w rankingu. Czołowe pozycje zdobyły jednak marki Absolut oraz Smirnoff.

Sukces polskiej wódki

Sukces Żubrówki na arenie międzynarodowej, według oficjalnego komunikatu, związany jest ze skuteczną strategią ekspansji marki na nowe rynki. Dzięki temu trunek z sześciusetletnią historią, pochodzący z terenów Białowieży – obszaru wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO – trafił do konsumentów w ponad 70 krajach, w tym m.in. do USA, Japonii, Australii, Francji, Wielkiej Brytanii i Niemiec. Tak szeroki zasięg sprzedaży tylko umocnił jej pozycję w branży alkoholowej.

Źródło: ISBnews

Archiwum: styczeń 2024